bedre seksuell helse siden 1983

Klar tale fra Helseutvalgets daglige leder i VG

Screenshot 2026 06 25 at 15 46 36

Faksimile fra VG.no. Foto: Trond Solberg.

Daglig leder i Helseutvalget, Rolf Martin Angeltvedt, har i dag en lang kronikk på trykk i VG. 

Her understreker han at det fremdeles er langt mellom lovverk og aksept, spesielt for LHBT+-personer som ikke nødvendigvis ønsker eller har mulighet til å være synlige. Det er spesielt viktig at vi slår ring om denne gruppen og gir dem et enda bedre Helsetilbud. Angeltvedt skriver: 

«Bak alle som står på barrikadene og deltar i feiringen, finnes det en stor gruppe mennesker som ingen når. De oppsøker ikke helsetjenesten når de blir syke. De anmelder ikke overgrep og hatkriminalitet. De organiserer seg ikke i større felleskap eller skeive organisasjoner.»

Les hele kronikken hos VG